{"id":23694,"date":"2021-05-21T09:17:34","date_gmt":"2021-05-21T09:17:34","guid":{"rendered":"https:\/\/scooterxpress.nl\/quadxpress-website\/2021\/05\/21\/test-polaris-sportsman-xp-1000-s\/"},"modified":"2023-02-09T12:31:14","modified_gmt":"2023-02-09T12:31:14","slug":"test-polaris-sportsman-xp-1000-s","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/quadxpress.nl\/test-polaris-sportsman-xp-1000-s\/","title":{"rendered":"Test Polaris Sportsman XP 1000 S"},"content":{"rendered":"

Bij Polaris is de Sportsman<\/a> een begrip en niet gek ook want het is een van de bestverkochte modellen binnen het totale gamma, er werden er dan ook meer dan 1.2 miljoen wereldwijd verkocht. Voor 2021 heeft Polaris een nieuwe Sportsman XP 1000 S gelanceerd die wederom verder verbeterd is. Een vernieuwde ophanging, een nog smeu\u00efger motorblok en nieuwe gadgets waarvan Polaris hoopt dat ze in de smaak zullen vallen bij de veeleisende rijders. Wij rijden rond met een exemplaar in Oss en zijn benieuwd of hij de concurrentie de baas kan blijven.<\/em><\/p>\n

\"Sportsman<\/p>\n

De designers hebben overigens geen half werk afgeleverd want het verschil met de 2019 versie is duidelijk te zien. Het karakter is duidelijk veranderd en dan met name de led-koplampen die recht en hoekig zijn gemaakt, met ge\u00efntegreerde knipperlichten en dagrijverlichting. Aan de voorzijde ontdek je de nieuwe versie aan de knalrode dubbele A-armen, die ook vernieuwd zijn, maar daarover later meer. Op de achterzijde monteert Polaris nieuwe led-lampen die er niet alleen fraai uitzien, maar ook nog eens een berg licht geven. Daarboven vinden we de opbergruimte direct achter het zadel zodat het makkelijk bereikbaar is.<\/p>\n

\"Sportsman<\/p>\n\n\t\t