Hét magazine over quads, waterscooters en meer...

Vuurwerk in januari: de nieuwe Polaris RZR Trail S 1000

door

  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S
  • Polaris RZR Trail S

Voor 2021 introduceert Polaris Off-Road de gloednieuwe Polaris RZR Trail S 1000 Premium. Deze Side by side is geoptimaliseerd om ongekende prestaties te bieden en je een onvergetelijke rit te bezorgen. De RZR Trail S komt met de 999 cc ProStar-tweecilindermotor met dubbele bovenliggende nokkenas een gewicht van slechts 651 kilogram* en een kleinere spoorbreedte van slechts 152,4 cm. De Polaris RZR Trail S 1000  heeft ook een motor remsysteem (EBS) en een high performance True On-Demand All-Wheel Drive-systeem dat in werking treedt als er meer tractie vermogen voorwaarts nodig is.

De premium uitvoering die wordt aangeboden aan klanten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika is voorzien van led-koplampen en elektrische stuurbekrachtiging (EPS). Het stuur draait in slechts twee omwentelingen van aanslag tot aanslag om wendbaar te blijven op de paden of in het mulle zand. Hij is tevens uitgerust met premium  5 cm, volledig regelbare Walker Evans-schokdempers die in 16 standen verstelbaar zijn.

Polaris RZR Trail S

Polaris RZR Trail S

Gebouwd voor het ruige terrein

Met een breedte van slechts 152,4 cm heeft de RZR Trail S 1000 de kleinste spoorbreedte en de kortste wielbasis van de RZR-serie. Daardoor is hij veel wendbaarder op smalle paden en kunnen rijders onbeperkt genieten van het buitenleven. We zien een kleine draaicirkel, razendsnel inschakelende On-Demand All-Wheel Drive en een in zijn klasse toonaangevende bodemvrijheid van 31,8 centimeter. Voor zijn formaat heeft de Polaris RZR S 1000 een in zijn klasse toonaangevende vermogens-gewichtsverhouding waardoor de rijder snel kan accelereren en de afstand tussen bochten sneller kan overbruggen. De RZR Trail combineert prestaties en doorzettingsvermogen en is uitgerust met een versterkte koppeling en een aandrijfriem die langer meegaat voor zorgeloos rijden en soepel schakelen. Daarnaast beschikt hij over sterkere,27 inch GBC Dirt Commander-banden met extra bescherming tegen het lekrijden.

Volop comfort

Met een veerweg van 31,1 centimeter voor en 33,5 achter en regelbare Walker Evans-schokdempers absorbeert de Polaris RZR S 1000 met gemak de schokken op ruw terrein. Voor het comfort van de rijder is er een verstelbare stuur, meer beenruimte en verbeterde op maat gemaakte stoelen die de houding van de rijder aanpassen. Dankzij de nieuwe opbergruimtes in de cabine kun je meer spullen meenemen, Op het digitale instrumentenpaneel kun je de complete voertuig diagnose bekijken. De rolkooi en de stevige full-size deuren behoren tot de standaarduitrusting en bieden rijders meer bescherming door takken buiten de cabine te houden en een betere bescherming te bieden tegen zand en modder.

Polaris RZR Trail S

Polaris RZR Trail S

Modern design

Het nieuwe model staat garant voor een moderne en strakke belijning in het Polaris Blue-kleurenschema, met stoere graphics en rode details waaronder opvallend rode schokdempers. De 2021 RZR Trail S is uitgerust met led-verlichting die bekend is van de Xtreme Performance-modellen. Verder zien we een groot aantal nieuwe designkenmerken, waaronder het ontwerp van de voorkant en de motorkap, nieuwe spatborden, aluminium velgen, zijpanelen aan de achterkant, full-size deuren uit één stuk en een nieuwe rolkooi. De cockpit is opnieuw ontworpen met een vernieuwde styling van de stoelen, een nieuw stuurwiel en een gemoderniseerd C4-instrumentenpaneel.

Beschikbaar in T1a-, T1b- en EU-homologaties, in Polaris Blue-kleurenschema. Meer info kijk op POLARISBENELUX

*Ledig gewicht 651 kg voor EU-homologatie – ledig gewicht 656 kg voor T1a-/T1b-homologaties.